Topp 10 drycker som kan fara åt helvete

10. Mer krusbär

Om man, som jag, älskar krusbär över alla andra fejkbär så var nyheten om denna krusbärsdryck helt underbar. Jag och min dåvarande flickvän sprang genast till närmsta kiosk och mina händer nästan skakade när jag betalade för flaskan som verkade helt fantastisk. Jag öppnade, drack. Det smakade surt äpple ungefär och besvikelsen var enorm.

9. Trocadero

Jag gillar trocadero ganska mycket, egentligen. Men vad är grejen med indiestämpeln den fått helt plötsligt? Helt plötsligt är trocadero något sorts lightsvar på pabst blue ribbon. ”Wow en amerikansk film där dom inte dricker låtsasölen budweiser eller corona. Fan vad indie!” Skulle inte förvåna mig om dom i nästa indiefilm om popare i Göteborg kommer klunka trocadero i mängder.

baba
Trocaderodiggande

8. Premier cola

Du är elva år gammal och har precis flyttat till Sverige. Din kusin öppnar kylen och gör billys pan pizza. Allt verkar ganska schysst i nuläget. Sen säger kusinen ”Vill du ha cola?” Är det något jag vill ha just nu så är det cola! Tänkte jag högt. En klunk senare fattade jag ingenting. Varför smakar den plastfrukt och blöja? Varför kallas detta för cola ens? Varför är den avslagen och kolsyrad på samma gång? Nej fy fan. Jag har lyckligtvis haft möjligheten att undvika den här colan sen dess. Äckel.

7. Xider

Xider är väl inte så äckligt egentligen. Men fjolligt är det.

6. Mjölk

Mjölk är en dryck som bara vill oss illa. Nu när vatten innehåller så mycket kalk så går den fetbort även på det där ”kolla vi är skitbra för kroppen”-planet. Vissa påstår att man ska dricka mjölk med honung när man är sjuk. Stämmer inte för fem öre. Man ska tugga rå ingefära tills det ryker ur öronen. Och hör sen.

Obs! Fult djur.

5. Baileys

Som lg2s säger:

Smaken är någon sorts blandning av socker, choklad, kaffe och sprit.
Det är så sött att tarmsystemet totalt kukar ur.

4. Gammalt rödvin

Luktar värre än det smakar. Flera dagar på Roskilde undrade jag var som luktade vid entrén. Hade någon dött? Hade ett helt camp fått för sig att elda sitt avrakade hår? Icke, det var rödvin. Bara rödvin. Sov, mitt barn.

3. All svensk billigöl

Utom sofiero. Så fort man vill ha en billig starköl på systemet och sofieron är slut så tvingas man välja kung, STARKÖL (ni vet den aluminiumburken där det bara står starköl) och Stockholms. Alla smakar helvete och fy fan. Som en blandning av knäckebröd och vatten ungefär.

2. Slots pilsner

Du är 16 år och har precis flyttat till Malmö. Du vill bli full! Så jävla full vill du bli. Eftersom alla andra kommer vara det ikväll, som man brukar säga. Så du möter upp en polare och ni ringer ”lilla blå bilen”. Ni står på en mystisk parkering och väntar. Kan det där vara han? Nej, för dyr bil ser du väl. Men sen kommer han. Du är ganska nervis. Men inser sen att du bara vill bli arg på langaren. Ge honom en smäll på käften. Han har nämligen levererat slots pilsner till dig. Av alla öler – slots pilsner. Slots guld är bäst. Den går att dricka och är 5.9% i alkoholhalt. Sen finns harboe som också är 5.9%, men som smakar förjävligt. Slots pilsner är 4.6% och smakar förjävligt. Men hör och häpna: Den kostar lika mycket som dom två andra. Varför? Ingen vet.


Äckel

1. Alkoholfritt vin

Jag var med i en teaterpjäs i våras. Vi skulle ”dricka” på scenen. Så tre-fyra gånger var jag tvungen att få i mig den där ljumna skiten. Usch.

2 svar to “Topp 10 drycker som kan fara åt helvete”

  1. Linn Jerlehag Says:

    xidern kan få fara till mig istället för åt helvete!

  2. Miks Says:

    omg, blev lite sugen på trocadero nu! fast bara om det finns en lightversion. :>

Kommentera

