Topp 10 statusuppdateringar på facebook som du MÅSTE like:a

like

10. Jobba…

Likt många längre ner på listan; För att du vill visa att du kan sitta med ostbågsgula händer framför datorn medan statusuppdateraren måste knega. Men hey! Nästa gång är det ju hans/hennes tur. Det jämnar ut sig.

9. ska ta en dusch

För att du önskade att du var där. (Eller för att du är glad att du inte är där?)

8. Jag vet inte vad fan jag ska göra längre. Kan inte någon bara ta livet av mig?

Okej, kanske lite väl elak och det är därför den hamnar ganska långt bakåt. Fast gillandet kanske kan menas som ett form av stöd? Vem skriver ens sånt här till alla vänner på facebook?

7. hyvlar ost i en bastu med Mikael Persbrandt. Han leder.

För det är förmodligen det häftigaste en person kan göra. Detta måste gillas!

6. Är sliten/utmattad/bakis

Antingen för att du själv var bakis igår och menar att ”Yeah! Du och jag! Vi har festat loss, vi!” Eller för att man vill uppmana hårt arbete.

5. När Oscar den andre blev arg för att sin kameraman blixtrade med kameran, men aldrig lyckades ta ett foto, sa kameramannen: När den ena blixtrar, så åskar den andre!

För att det är så in i helvete roligt!

4. Alla former av relationsuppdateringar som avslöjar att några har gjort slut.

Kolla dock upp först om någon har dött eller inte. Sen är det bara till å köra!

3. Har tappat bort min mobil 😦

För att du har kvar din och för att du vill uppmuntra till en mobilfri dag (månad?)!

2. Hyvlar ost i en bastu med Kjell Bergqvist. Han leder.

För att det är ännu häftigare än Mikael P. Detta måste gillas!

1. Vad kallas det när man är på en bordell med en massa, massa pengar? Fitt fram!

Vi kan inte ens skriva en beskrivning. Det är ju så hiskeligt kalaskul. like

5 svar to “Topp 10 statusuppdateringar på facebook som du MÅSTE like:a”

  1. Emelie Says:

    I LIKE THIS.
    Jag gillar hela den här sidan för den delen. Det roligaste jag upplevt i internetväg på säkert ett halvår. Söker du (det kanske är fler?, vem bryr sig) flickvän eller kompis som bara gillar att tycka du är coolast i hela världen (nästan) – hör av dig. Oavsett så kommer jag läsa dessa geniala inlägg tills klimatförändringarna gör att regeringen förbjuder användandet av datorer.
    See you in the neighourhood, som Spindelmannen skulle sagt.

  2. socialasituationer Says:

    Det är bara en som skriver (i nuläget i alla fall). Som blir högst förtvivlad över att länken till din blogg inte fungerar!

    Och tack så hemskt mycket!

  3. socialasituationer Says:

    Fast smart som jag är så ersatte jag place med space och hittade rätt.

  4. Emelie Says:

    Smart där!

  5. Hyvlar ost i en bastu med Kjell Bergqvist « Says:

    […] folk ständigt för att komma in på min blogg. Jag har visserligen skrivit just den meningen i en topp 10-lista. Men varför googlar man den här meningen? Jag vill ha […]

Kommentera

