Stammishak

Jag minns när jag gick i gymnasiet i Malmö fanns ett café som hette ”Vinyl”. När jag gick dit träffade jag alltid på någon jag kände, oavsett tid och situation. Det var alltid någon där och oftast från min egen gymansieskola (eller den krets jag ”hängde” i). Vinyl var ett sånt där indieställe med vinylskivor (såklart), gamla serietidningar och posters på gamla fotbollslag och grejer.

Men jag brukade inte fika särskilt ofta,  jag hade inte riktigt råd och bodde dessutom en bit ifrån stan, så man drog hem av bekvämlighetsskäl. Men dessa människor måste ju ha varit där ofta, flera gånger i veckan kanske? Är det vanligt att ha sådana stammishak?

Nu när jag bor i Lund och får studielån så kanske man ska skaffa sig ett stammishak. Men jag gillar inte att träffa halvbekanta, vilket man alltid gör här på ariman. Ännu ett ställe där man ständigt träffar folk man känner.

Måste hitta ett mystiskt stammishak i en källarlokal här eller något. Det är ju per definition coolast.

Ett svar to “Stammishak”

  1. socialasituationer Says:

    Nu låter det som om det var jättelängesen jag gick gymnasiet. Jag tog studenten i våras, men vinyl stängde ner redan 2007 tror jag. Therefore…!

Kommentera

